Gratis bokföring och rådgivning. 

Nu ger vi ditt nystartade aktiebolag gratis bokföring och rådgivning. Utan bindnings- eller uppsägningstid.
Det kallar vi Voitto – tills cashen rullar in.

Från startup till succé.

Helt gratis

Vi vill ge dig som företagare de bästa möjligheterna att bli framgångsrik. Därför ger vi dig gratis bokföring tills cashen rullar in.

Ingen bindnings- eller uppsägningstid

Vi vill vara med dig hela vägen – från startup till succé. Du kan när som helst avsluta tjänsten.

Byt byrå när du vill

Du kan när som helst exportera all din bokföringsdata. Det gör det enkelt att byta till en annan byrå eller mjukvara – om du skulle vilja det.

Det här är Voitto – Tills cashen rullar in

Som första redovisningsbyrå i Sverige erbjuder nu Voitto gratis bokföring och rådgivning till nystartade aktiebolag. Ni får tillgång till alla de tjänster som ingår för våra ordinarie kunder – inklusive bokföring och rådgivning.

För oss är du som företagare en hjälte. Du är med och bygger upp Sverige samtidigt som du bidrar med att skapa arbetstillfällen och innovation. För många företag är uppstartsfasen den mest utmanande finansiellt. Därför har vi lanserat Voitto - tills cashen rullar in. Det är vårt bidrag till startup-Sverige.

Vi vill och hoppas att du vågar starta och driva bolag. Vi vill både hjälpa och motivera dig för att du och ditt företag ska gå från startup till succé. 

Ge ditt företag en raketstart!

Få tillgång till Voitto gratis idag

Kom igång

Så här fungerar det

Låt oss med några enkla punkter förklara hur kampanjen fungerar.
  • Paketet gäller alla aktiebolag som passar som kund hos Voitto.
    Vi tar emot kunder i mån av kapacitet. 
  • Det är gratis fram tills att någon av nedanstående inträffar:
    • företaget får över 100 verifikat i sin bokföring eller
    • tills ni når första bokslutsdatumet eller
    • tills ni får in er första försäljningsintäkt eller
    • er bokföring tar längre tid än 5 timmar per kalendermånad eller
    • er ackumulerade tid för bokföringen överstiger 50 timmar sedan start.
  • Om ni istället väljer att lämna oss för en annan byrå eller mjukvara sköts det supersmidigt. Ni kan enkelt fortsätta hos andra byråer eller mjukvaror som Visma, Fortnox, Bokio eller Dooer för att nämna några.
  • Vi tillämpar ingen uppsägningstid och tror inte på inlåsning.
    Ni kan när som helst lämna oss som gratiskund. Väljer ni att lämna oss är vi bara glada för att vi fick hjälpa till.

Frågor och svar

Nedan har vi samlat de vanligaste frågorna kring kampanjen "Voitto – tills cashen rullar in.
Är "Voitto – tills cashen rullar in" verkligen gratis?

Självklart! Om ditt företag är nystartat får du bokföring, rådgivning och allt annat som ingår för våra betalande kunder gratis tills någon av följande punkter inträffar:

  • Det är gratis under företagets 100 första affärshändelser eller
  • Tills ni når första bokslutsdatumet eller
  • Tills ni får in er första försäljningsintäkt eller
  • Er bokföring tar längre tid än 5 timmar per kalendermånad eller
  • Er ackumulerade tid för bokföringen överstiger 50 timmar sedan start. 

När ovan inträffat hamnar ni på den prisnivå som passar ert företag, enligt då gällande ordinarie prislista. Läs mer här

Hur räknar ni ut “Voitto – tills cashen  rullar in”?

Med "Voitto - tills cashen rullar in" menar vi när ni ställer ut er första faktura eller kvitto för en tjänst eller vara ni sålt. Även andra intäkter som bokförs och beskattas som intäkt är cash som rullar in. Detta innefattar även fakturor som avser förskottsbetalningar från kunder.

Många entreprenörer startar sitt bolag och börjar bygga sina produkter, tjänster, sin affär eller verksamhet men kommer inte igång med sin försäljning den första perioden. Du kanske exempelvis har ett jobb vid sidan av medan du bygger upp din verksamhet. Då är det gratis med Voitto – antingen till den första försäljningen, fram till första bokslutsdatumet, tills ni haft 100 affärshändelser/verifikat eller om era behov överstiger 5 timmar per kalendermånad eller ackumulerat 50 timmar från start.

Brukar det ta längre än fem timmar per månad för er att bokföra?

Vi på Voitto bokför allting löpande, därför är det inte troligt att en månad kan ta mer än fem timmar i anspråk – framförallt inte om ni saknar intäkter. Vi hanterar idag flera större företag vars bokföring underskrider fem timmar per månad. Så länge ni skickar in era underlag i tid samt utför de uppgifter ni blivit tilldelade är sannolikheten att bokföringen skulle överskrida fem timmar per månad liten.

Givetvis meddelar vi er i god tid ifall ni riskerar att överskrida gränsen på fem timmar per månad.

Kan jag byta bokföringsbyrå när jag vill?

Givetvis. Era förutsättningar kan ändras snabbt, därför ger vi er full flexibilitet att avsluta tjänsten hos oss när ni vill.

Är det svårt att byta från Voitto till en annan byrå eller mjukvara?

Inte det minsta. Ni kan enkelt exportera all er bokföringsdata när ni vill.

Vi har tagit in riskkapital, kan vi ändå få ta del av kampanjen hos Voitto?

Självklart! Vi på Voitto älskar alla startups och har ni fått riskkapital säger vi bara grattis och kör hårt!

Ingår alltså allt som jag får som kund hos Voitto, inklusive rådgivning, i detta gratiserbjudande?

Självklart! Det är viktigt för oss att kunna erbjuda även rådgivning eftersom vi tror att ni i början av ert företagande behöver som mest hjälp. Samma rådgivning som våra betalande kunder, med en omsättning på upp till en miljon, har ingår.

Hur mycket rådgivning ingår?

Ni har givetvis samma omfattande rådgivning som alla andra kunder i Voittos paket för företagare som omsätter upp till 1 miljon kronor. Läs mer om paketen och vad som ingår här

Vad menar ni med “Paketet gäller aktiebolag som passar som kund hos Voitto”?

Vi på Voitto kan idag inte ta emot alla typer av verksamheter. Detta eftersom vi vill kunna möta våra kunders behov och önskemål på allra bästa sätt. Vi värdesätter att ha processer, utbildningar för vår personal och stöd i våra mjukvaror som motsvarar och tillmötesgår våra kunders verksamheter och behov. 

För att veta om din verksamhet fungerar med Voitto behöver vi gemensamt gå igenom din verksamhet och identifiera dina behov. När du skickar in en förfrågan till oss tar en av våra duktiga Voitto-experter kontakt med dig, ofta inom bara några timmar, och tittar på om Voitto passar både dig och oss just nu.

Hur räknar Voitto affärshändelser/verifikat?

I paketet “Voitto - tills cashen rullar in” ser vi normalt antalet affärshändelser/verifikat genom att räkna transaktioner på bankkontot. Det gör vi för att vissa kunder ibland inte lämnar in löpande underlag och då kan vi missa att ni ha nått 100 affärshändelser.  Detta räknesätt gäller alla företag oavsett om du har faktura- eller kontantmetoden.

Ett krav är även att ni synkroniserar med banken när ni fått i uppgift att göra så – det är vårt enda sätt att hålla koll på er bokföring och hur många verifikat ni har haft.

Vad gör jag om jag inte kommer upp i 100 affärshändelser innan ett bokslut?

Då har Voittos löpande redovisningstjänster varit gratis fram till slutet på det första räkenskapsåret, den så kallade balansdagen.

Om ni har förlängt räkenskapsår vid starten kan ni alltså vara gratiskund hos Voitto i upp till 18 månader.
Du kan läsa mer om räkenskapsår för aktiebolag på Bolagsverket

Vad räknas som första räkenskapsåret? 

När ni registrerar ett nytt bolag börjar era räkenskaper från registreringsdatumet. Det är också vanligt att nystartade bolag förlänger sitt första räkenskapsår. Maximalt kan första räkenskapsperioden vara 18 månader.

Läs mer om räkenskaper för aktiebolag på Bolagsverket

Notera att det gäller tills ditt första räkenskapsår är slut, inte tills deadline för första bokslutet eller tills bokslutet är upprättat eller fastställt.

Vad händer om jag köper eller tar över ett bolag som funnits sedan innan, hur räknas ett räkenskapsår då? 

Vi räknar med första räkenskapsåret som ett bolag har varit registretat. Vår rekommendation är därför att inte köpa eller ta över ett bolag som har funnits längre eller har tidigare bokslut, till exempel om bolaget har varit vilande. Då är risken att ni inte kan nyttan erbjudandet lika länge som med ett nyregistrerat bolag. Vi rekommenderar att registrera ett nytt bolag eller att köpa ett lagerbolag av en seriös aktör som enbart säljer registrerade lagerbolag.

Vad händer om jag gör en testförsäljning?

Så fort ni ställer ut en faktura eller tar emot pengar från en kund via annat säljsystem, och enligt Skatteverket har en inkomst eller erhållit en förskottsbetalning, räknas det som ni har kommit igång med er försäljning. Ni kan göra tester, så länge det inte är mot en riktig kund, alltså något som ska deklareras.

Har du fortfarande frågor? Kontakta oss

Redo att låta oss ta hand om din bokföring?

Kom igång
Vi sparar data i cookies. Genom att använda vår tjänst godkänner du villkoren.
Du kan läsa mer i vår integritetspolicy.